Vin(gligt)

2010-04-28
22:12:26

Benjamin Romeros viner kommer till Sverige...för de 276 lyckligt lottade

Företaget Grapestyle kommer med två spännande viner med som andas flärd den 15 maj, nämligen


La Cueva del Contador 2007 för 594 kronor samt Contador 2007 för 2995 kronor släpps den 15 maj på Systembolaget i en begränsad upplaga på totalt 276 flaskor totalt av de båda vinerna. Spontant kan jag tycka att priserna är lite avskräckande. även om det är fantastiska viner.  Ja 594 kronor för en flaska vin är väl ok vid enstaka tillfälle men 2995 kronor är lite och ta i om inte situationen kräver ett sådant vin. Jag småler när en anekdokt från högskoletiden dyker upp appropå vin och vad flaskan kostade. En god vän till mig hade efter en kväll på Corehouse i Kalmar släpat hem en dam på lite efterfest, det ena ledde till det andra men det gick inte riktigt som han tänkt och han tyckte nog inte hon var värd ansträngningen att få henne att stanna över natten. Vilket man kan tolka av hans uttalande dagen efter "och nej sedan drack hon upp mitt 75 kronors vin"... 75 kronor kändes kanske inte så tungt men tänk dig samma situation om du har köpt hem en flaska Contador 2007 och flaskan dricks upp under samma fiaskoliknande förhållande.

Hoppas man får tillfälle någongång att prova ett vin som Contador någongång. Just nu är det dyraste vin jag dryckit räknat i priset på Systembolaget Far Niente 2006 som kostar 950 kronor mer. Men Contador kostar mer än 3 ggr mer.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: