Vin(gligt)

2009-10-11
16:50:31

Om fotbollslandskampen Danmark mot Sverige



1-0 och tystnaden. Tårarna ja snart kommer tårarna....

Jag minns en innebandymatch i Korpen för några år sedan. Mitt lag 2k+ skulle åka till idrottshallen i Norliden/Berga för årets viktigaste match. Vi skulle besegra Bullshit United, något vi gjort enkelt förrut och därmed briljera hem serien. Vi började storstilat men tappade mot slutet. Vi gjorde 13 mål och förlorade med uddamålet. Slutsignalen ljöd och den stora tystnaden utbröt. Jag minns att jag inte pratade med min goda vän och lagkamrat Hikko på säkert två dagar. Matchen nämdes aldrig. Det var i korpen, så nära lek det är möjligt att komma inom seriös idrott. Igår på stadion i Köpenhamn utspelades en landskamp. En landskamp är så nära krig det går att komma i spelet fotboll. 1-O till Danmark och tystnaden utbröt. Antar att Zlatan och Henke inte pratar med varandra på en månad eller två....

Nu får sommaren fyllas på annat sätt än framför Sveriges matcher i VM...

Tårarna snart kommer tårarna... som Jakob Hellman en gång uttryckte det på sin briljanta skiva "Och stora havet" och som passar bra på hur det kändes igår, en kort sekund innan det gick upp för mig att allt i livet inte är fotboll....

Nästa inlägg vin(glar) tillbaka till vinets värld...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: