Vin(gligt)

2009-10-06
00:21:49

Ett år har gått sedan jag vann Matbloggspriset för bästa dryckesblogg

Jag står till höger i bilden.


Såg att Matbloggspriset 2009 är i full gång. Förra året stod jag själv där på en scen mitt i overkligheten och tog emot Matbloggpriset för bästa dryckesblogg. Overkligheten var mässan "Det Goda Köket" ja "Allt om mat" på Stockholmsmässan. Nordens Största konsumentmässa för mat, dryck och köksutrustning.


Jag var bara glad över att vara nominerad till Matbloggspriset 2008 inom dryckeskategorin. Så när jag fick ett meddelande från Matblogg.se angående att jag var en av 10 uttagna bloggar som tävlade om priset tog jag det med ro. Det kändes som att ett gäng riktigt kunniga bloggare, som delvis arbetade inom branschen eller har ett riktigt stort intresse som drivs med allt större professionalitet än min blogg skulle ro hem tävlingen. Jag som endast driver min blogg på ren hobbybasis då jag en gång gick på vinprovningar och blev intresserad och då jag har ett grymt behov att uttrycka mig kreativt skulle inte ha en chans. Jag trodde aldrig det skulle räcka. Men plötsligt hände det Jag trodde någon av mina vänner som bor i människobyn Stockholm skojade med mig. Busringde. Men det stämde, en representant i juryn av det prestigefyllda priset fanns på andra sidan luren och bekräftade att jag hade vunnit priset inom dryckeskategorin. Talangfulla Pain De Martin vann priset i matkategorin. Juryn som bestod av Christopher Anderton (Matblogg.se), Susanne B Olsson(Alltommat.se), Kinna Johansson (Stockholmsmässan), Pär Gamlin (Gamlin & Zeipel) samt Jimmy Olsson (Bloggtoppen.se) motiverade mitt pris på följande vis;

"Kunskap och avspänd humor präglar denna dryckesbloggare. Med opretentiös entusiasm relaterar skribenten till ämnet vin och bjuder på ett personligt och lekfullt sätt in läsaren i vinets underbara värld".

Det kändes så stort. En vecka senare att jag fick telefonsamtalet som bekräftade att jag vunnit så satt jag på nattåget upp till Stockholm, jag åt frukost på Centralen, lunch med en vän på Kungsholmen innan jag begav mig ut till mässan Det goda Köket. Jag tog emot mitt pris och hade förmånen att efter prisutdelningen bli guidad runt av Kinna känd bloggerska på Kinnas Blogg - mormors mat.

Under söndagen åkte jag hem igen och fick precis veta att Kalmar FF mitt favoritlag i vårt avlånga land hade briljerat hem Allsvenskan. Sambafotboll värre.

Matbloggsprisvinnare i all ära men vad hände sedan?

Kalmar FF vann Allsvenskan och jag ett Matbloggspris. Vardag i Guldstaden Kalmar. Priser som satte sina spår. Kalmar FF fick lirare i landslaget och jag fick olika uppdrag, jag deltog på Bloggarnas afton i Kalmarsalen, författade marknadsföringsmaterial åt olika företag inom vinbranschen och då och där i våras dök ett intressant uppdrag upp som pågått sedan dess. Att skriva vintips åt Middagskorgen varje vecka. Samtidigt som roliga uppdrag fortsätter att strömma in. Så Matbloggspriset öppnade dörrar och det är inte slut ännu.

Dock vinner man nog inte det här priset två år i rad, småler. På samma sätt som Kalmar FF inte ser ut att lyckas med bedriften att även vinna Allsvenskan i år.

Ett stort grattis till den som kammar hem priset i år.

Vördsamt
Kommentarer:

grymmt! :)

2009-10-06 @ 09:43:01
#2: Rebecca

va kul :D

2009-10-06 @ 15:48:05
#3: Hanna

kul :)

2009-10-06 @ 17:32:01
#4: JUNITJEJ

Kul att inlägget hamnade på startsidan!

2009-10-06 @ 19:08:51
#5: maya

åh grattis!=)

2009-10-06 @ 22:19:42

Grattis! Roligt när såna här saker händer :D

2009-10-06 @ 22:47:05
#7: sandra

En ny blogg har kommit till bloggvärlden, en blogg om träning och hälsa! Här kan DU få svar på de flesta av dina frågor angående just träning och hälsa. Fråga på och lycka till med träningen!:)

2009-10-07 @ 09:38:35

Det var en kul dag ute på Stockholmsmässan!

Kul att höra att det gick så bra efter!

2009-10-07 @ 10:37:51

Ja det var en trevlig dag på Stockholmsmässan. Ett ritkigt bra insiativ till ett matbloggspris. Ett uppdrag jag har nu är förmedlat genom Kinna.

2009-10-07 @ 18:38:59
#10: Kinna

Det var ett nöje att dela ut priset till dig och vad kul att det blev lite olika aktiviteter tack vare det. Du är varmt välkommen om du kommer till Stockholm igen. Vi är på plats och delar ut priset på fredagen. Vore kul att ses!

2009-11-02 @ 23:09:58
#11: Kinna

Det var ett nöje att dela ut priset till dig och vad kul att det blev lite olika aktiviteter tack vare det. Du är varmt välkommen om du kommer till Stockholm igen. Vi är på plats och delar ut priset på fredagen. Vore kul att ses!

2009-11-02 @ 23:10:38

Hej Kinna!



Dessvärre har jag ingen möjlighet att vara i Stockholm nu på fredag. Men jag håller med dig det vore kul att ses igen. Tack för inbjudan...

2009-11-03 @ 23:09:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: