Vin(gligt)

2009-10-25
22:19:28

Du min vän i livet...
Denna hösten har jag allt sedan Winnerbäcks nya albumsläpp i det närmaste tömt ut låten "Du min vän i livet". Ja nästan helt och hållet på en och samma person dessutom. Ja vem den här person är det vet hon bäst själv. Men från och med nu kommer jag att drastiskt dra ner antalet gånger jag citerar låten. I vartfall så länge personen i fråga inte själv medger att hon saknar raderna hämtade ur låten. Att jag drar ned på de gånger jag dragit nytta av låttexten beror på att jag inte helt och hållet vill punktera en fullkomligt briljant höstig vemodsbalad.

Här följer texten om någon missat den

"jag får nog hålla allt tillbaks, det finns ingenting som räcker, hjärtat kom aldrig till tals, i ett block som bara läcker
men ändå, du, min vän i livet, se hur kvällen brinner opp, en enda sak är givet
vi är två hjärtan, i samma kropp
om jag tappar allt igen, det är möjligt att det händer, det kan vara svårt att hitta hem, från alla hav och alla länder
men ändå, du, min vän i livet, se hur sommaren blir höst, en enda sak är givet, du bär min luft, i ditt bröst"


Ikväll har ett band från Malmö regerat mitt spotifykonto. Nämligen Shooting John, deras album "Happiness" från 2007 är himmelskt och precis som "Du min vän i livet" så är det skön musik för årstiden. Dessvärre hittar jag inte mycket med Shooting John på youtube. Letade efter deras Love and Will. Men det får duga med ett live-framträdande av låten "Highway Blues".




Musik som gör vinet godare...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: