Vin(gligt)

2009-11-05
22:15:59

Veckans bubblare...

konsten att fira

På ett tåg någonstans mellan Nybro och Kalmar mitt i ett avsnitt av världens bästa radioprogram, nämligen "Mammas nya kille" dök funderingen upp hur mycket det skulle kosta att en gång per vecka under ett års tid bryta mot jante och fira av med den Champagne som jag finner godast för tillfället. Konstig fundering kan tyckas och jag är lite häpen själv, men tankarna for iväg, måste inspirerats någonstans av karaktärerna i programmet.  Hursomhelst så har jag räknat ut hur mycket mitt konto skulle belastas med om jag varje gång jag firade något skulle dricka Comtesse Lafond Extra Brut. Det är denna Champagne som jag i dagsläget håller som personlig favorit.  Skulle det firas en gång i veckan under ett år med Comtesse skulle kostnaden bli något över 20 000 kronor. Pengar jag skulle kunna åka till New York för och uppfylla en rad drömmar.

 

Comtessse är en höjdare att unna sig någongång ibland då 395 kronor känns prisvärt och längtan är för lång efter  denna intensiva och komplexa Champagne med aromatisk frukt, aningen smörig och rostig i karaktären. Dock måste jag ha ett budgetalternativ för att fira de händelser som inte kräver äkta vara. Det alkoholfria alternativet är ju utan konkurrens Champis läsken som slår det mesta. Men som alternativ i budgetklassen när det gäller mousserande viner så har jag inte riktigt hittat någon favorit...

 

...kanske kan Lindemanns första bubbel som lanseras  i dagarna vara något? För om man ska tro leverantören så ska Lindemans Bin 25 Brut Sparkling som kostar 79 kronor sätta guldkant på tillvaron. Jag får helt enkelt utforska om så är fallet. Är det någon som har något annat förslag på bubbel som inte drar iväg prismässigt och som passar till att fira de lite mindre händelserna?

Kommentarer:
#1: åsa

I lööööv Champis :)

2009-11-06 @ 01:30:24

Då är vi två:)

2009-11-06 @ 17:01:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: