Vin(gligt)

2009-11-19
23:06:45

Hoppar högst - som hoppar över en god natts sömn

Ännu en kväll som brinner upp och allt vad jag sagt och gjort idag blir till kvällsfotogen. Jag är vaken på övertid,. Återigen har jag gjort ett övertramp på nattens sömn. Detta trots att jag flyttat bak ansatsen till sängen och lovat mig själv att låta Karlavagnen dra ned ögonlocken på mig där jag drömmer i framstupa sidoläge. Jag är dock inte där ännu, liksom magneter i min soffa där jag sitter nedsjunken framför datorn. Bara en fjuttig minut till. Men minuter blir till femton minuter en kvart och en kvart blir till timmar.. Så nu sitter jag här, lyssnar på The Libertines och låten Tell the King från Up the brackets. Briljantpop!. Sitter framför ett ljus som stänker hjärtan av ljus över hela lägenheten. amatörpoesi förbyts dock mot The Sun.

 

Denna kväll har jag spenderat mest framför datorn och snidat till vad som börjar ta skepnad av en introduktionskurs till vinets underbara värld. Här och nu bestämmer jag mig dock för att ge upp mitt tredje och sista försök i tävlingen "Hoppa högst", varför jag avstår från att ens försöka hoppa över en god natts sömn...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: