Vin(gligt)

2009-05-19
22:47:31

Vin(gligt) om nyköpta sommarstugan och restaurangerna i närheten
Sommarstuga Ekerum på Öland.

Vin(gligt) har uppfyllt en barndomsdröm och införskaffat en sommarstuga på Ekerum Öland. Att valet föll på Ekerum beror på att jag spenderat många somrar i omgivningarna kring Ekerum, Rälla, Stora Rör, Högsrum och Rönnerum. När tillfället gavs var det bara att slå till för vem kan trampa på en dröm?

För att inte trötta ut er dryckes- och matintresserade med min senaste investering så kommer jag framhäva de restauranger av rang som finns inom promenadavstånd. Jag får testa dessa mer ingående och lämna fullständiga omdömmen under sommaren.

Ekerum Golf & Resort har så sent som förra året byggt om restaurangen, baren och pubben. De säger sig ha Ölands bästa utsikt från verandan.

Så här låter det på deras hemsida när de själva får beskriva sin restaurang;

"2008 stod den nyrenoverade restaurangen klar. I vacker biblioteksmiljö med moderna inslag kan du avnjuta mat från buffén eller välja ur vår à la carte. Vi vågar lova att båda alternativen är bra, så låt stunden avgöra valet. Oavsett vad du väljer har vi gott vin eller annan dryck som ackompanjerar smakerna. Om vädret tillåter kan lunchen eller middagen avnjutas ute på verandan – med Ölands bästa utsikt".


Halltorps Gästgiveri. Just vid kanten av landborgen och med en förförisk utsikt över Kalmarsund ligger Halltorp gästgiveri.
Enligt dem själva så är Halltorps förnämliga kök välkänt. Här använder man öländska råvaror då ön ståtar med förstklassliga råvaror och hos oss kan Du njuta av bl.a. ölandsodlade grönsaker och bär, fisk från hemmavatten, lamm som betat på det milsvida Alvaret och örter från gästgiveriets egen örtagård.

Kackelstugan. En spännande och inspirerande mötesplats mitt på Öland med logi, poesi, musik, mat & dryck i lugn lantlig miljö. I sommar är detta även en levande musikscen för ensamma män och deras gitarrer, då Plura&Carla, Pugh Rogerfeldt samt Wille Crawford kommer på besök.

Håll ut tills Vin(gligt) varit på dessa tre ställen för omdöme kommer bums efter besöket...
Kommentarer:
#1: Sara

Väldigt trevlig blogg du har:)

2009-05-20 @ 01:28:48
#2: Karin

Härlig blogg !

Älkar vin, och du skriver bra !

Klickade på en annons, som tack för trevlig läsning =D

Hit kommer jag tillbaka !

2009-05-20 @ 03:30:04
#3: Mikael

Tack, skönt att ni gillar bloggen och att ni gillar det jag skriver.

2009-05-20 @ 21:52:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: