Vin(gligt)

2009-07-01
01:30:20

Veckans vin - Gini Contrada Salvarenza Soave Classico Superiore
Contrada Salvarenza  2006
I Veneto, Italien närmare bestämt på en vingård i Monteforte d’Alpone i Soave Classico komponeras Gini Contrade Salvarenze Soave Classico Superiore ihop av bröderna Sandro och Claudio Gini vars motto är ”kvaliteten framför allt”. Druvorna i vinet är Garganega och Trebbiano, spännande då dessa är helt nya för mig. Importören Enjoy Wine beskriver vinet smakmässigt med följande formulering; Torr, fyllig, koncentrerad och mycket komplex med balanserad syra och karaktär av örter, citrus, tropiska frukter och fat. Jag har precis inhandlat en flaska för 209 kronor och ska skapa mig en egen uppfattning. Omdöme kommer inom kort. Får det ett betyg som ligger närmare Himmelskt eller är det så usch och fy så det ligger närmare Direkt sårbart?

Kommentar:

Låter fint! Men om man letar efter mer "vardagliga" rödviner i säg 100 kronorsklassen, vad har du att rekommendera? :) Själv är jag lite förtjust i "Raza".

Skön blogg!



mvh Robin

2009-07-01 @ 11:20:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: