Vin(gligt)

2009-06-04
23:28:34

Oppenheimer Sackträger Riesling Spätlese Trocken 2007
Riesling

Sviten är bruten. På ett lika övertygande sätt som Söderling spöade Nadal och bröt hans vinstsvit i Franska öppna lika briljant i sin övertygelse var Oppenheimer Sackträger Riesling Spätlese Trocken 2007 när den trädde fram som en ny ödmjuk lysande stjärna i rieslingträsket. Tidigare har jag oavkortat gått och köpt George Breuer, Dr Loosen eller A Christmann när jag funnit att ett rieslingvin torde vara smutt. Så tänkte jag även göra idag, men ack nej jag bröt sviten och köpte något helt annat. Valet föll på Oppenheimer Sackträger Riesling Spätlese Trocken 2007 som hyllats av bland annat FinareVinare. Sunt förnuft eller ren magkänsla fick mig att köpa två flaskor en för att dricka inom en snar framtid när tillfället är det rätta och en flaska med ambitionen att den ska ligga bortglömd i något år eller så.  Vinet kostar 149 kronor och mitt aldeles egna omdöme om vinet och tankarna som dök upp när det avsmakades följer inom kort. Tills dess var inte rädd för det som är verkligt.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: