Vin(gligt)

2009-06-05
22:29:23

Little Boots - Stuck on repeat


En studentfest i lägenheten bredvid, någon helyllepoet med ett gitarrsound a´la James Yorkston blandar dylan och thåström med något mera lättsmällt mellan skratten, "alla trodde att jag skulle förlora mig med vilken runaway som helst." I skrivandets stund regerar Winnerbäck och genom mitt halvöppna fönster kan jag urskilja orden "en sommar igen kanske nån vecka på landet kanske nån helg i nån storstad söderut Du och din tjej jag och min son ibland planerna är skönt om dom kan flyta lite nu" från låten "Fattar ingenting", mäktigt. Själv sitter jag och gör allt och ingenting drickandes te, småtittar på tv och försöker och ta in låten Stuck on repeat  med Little Boots som förgyller en fredagkväll som denna som går på halvfart. Snart dags att avsluta kvällen bara den där studentfesttrubaduren får för sig att skriva autografer istället för att falla för damernas "en gång till" i kör. Men så länge han håller sig borta från Lundell ska jag inte klaga. Imorgon är klockan ställd på hör och häpna 05.15 för att hinna med att vakna köpa kaffe åt gänget för att stå fit for fight på första tee klockan 06.30. Inget vin åt mig ikväll inte. När jag avnjutit Stuck on repeat med Little Boots som lysser riktigt klart på den brittiska brittpopshimmeln ska jag krypa till sängs och lyssna på Kung Birro som programledare för Karlavagnen. Kan en fredagkväll sluta bättre?????
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: