Vin(gligt)

2009-06-29
23:45:18

Guld till Tyskland och brittkross medan jag äter pizza till ett smutt vin
Brittkross - Medan Tyskland klär av England i finalen av U21-EM sitter jag och äter hemmalagad pizza och dricker vin denna vanliga måndag.

Släpp in solen. Jag hinner med att ta ett bad nere på Svinö innan fotbollen tar vid och dominererar sönder kvällen. Dock har en simtur gjort mig hungrig, Valet faller på att komponera ihop en egen pizza. Ingredienserna är huvudsakligen kyckling, champinjoner, paprika, lite olika ostar gorgonsola och brie och vanlig strimlad greve. lök och kryddad tomatsås. Pizzan är klar precis i samma sund som avspark sker mellan England och Tyskland. Av någon anledning tycker jag att det trotts måndag är helt på sin plats att ta ett glas vin. Pizza, vin och fotboll är aldrig fel. Ett glas Lindemans Bin 45 med inslag av svarta vinbär och vanilj är ett riktigt kap till min pizza. Jag sitter och njuter x3 av fotboll, vin och mat. Att det skulle bli en sådan brittkross av tyskarna var svårt att förutspå innan match men de klädde verkligen av Engelsmännen.

Tyskland vinner mot England i finalen i U21 EM. Inget snack om saken det är Brittslakt

Kvällen  börjar lida mot sitt slut.Tyskland har vunnit U21 EM-guld men jag är nöjd efter bra fotboll, gott vin och god mat
Tänk om livet vore lika smutt.....


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: