Vin(gligt)

2009-06-16
21:34:17

Det fikas för lite...
En efterlängtad paus i vardagen, en delikat fika med en god vän är svår att övertrumfa. Något som dessvärre inträffar mer sällan nu i rusningstrafiken bland alla måsten som svept över en och känns som ett oläkligt nageltrång som drabbade en efter intåget i vuxenvärlden. Med färre fikastunder så är jag övertygad om att många kreativa idéer går förlorade. Under universitetstiden med ekonomi och marknadsföringsstudier överdriver jag inte om jag säger att snittet för antal fikastunder per dag hamnda de något över tre och gosse om vi var kreativa och tänkte stort, nytt och fritt. Vid fikastunderna dök nya infallsvinklar upp och alla problem som tycktes lika bastanta som kinesiska muren eliminerades ut på ett litet kick. Med den insikten över vad en fika ger mig så försöker jag ta tillfället i akt varje gång tillfället för en fika dyker upp. Dock fikas det för lite, ja att ta med sig en kopp kaffe till datorn räknas inte och leder bara till mer stress, och därmed går oöverskådliga  kreativa idéer och tankar förlorade som kan sammankoplas till intäkter och därmed vinster. Ja kanske är det bristen på sju sorters kakor som är boven i dramat bakom hela finanskrisen. Ja det kanske var att ta i, men fikastunder är långt mer nyttiga än vi kan tro. Nu när sommaren gör sitt intrång i vårt avlånga land så är det dags för en tradition jag och några av mina vänner har. Det är att så ofta som det finns utrymme till gå ned på stadens torg och avnjuta en banana splitt. En banana split är nog så barnsligt långt ifrån man kan komma vuxenvärldens äta glass på pinne med chokladöverdrag. Banana split är vår uppgradering till Barnasinne 2.0 ooch ett bevis på hur glassigt livet kan vara samtidigt som det är ett ypperligt inslag i vardagen som gör dig så kreativ och nytänkande du bara kan bli.





Fika mera ett tips till SAAB, så att de kan skapa ideér som faktisk säljer.....
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: