Vin(gligt)

2009-07-31
14:47:03

Wannborga Vin & Lamm på Öland stoltserar med mousserande viner


www.wownews.se skriver om Champagnegalopp på Öland. Det är nämligen premiärdags för vår världs nordligaste producerade bubbelvin på druvan Pinot Noir. Producenten bakom vinet är Wannborga Vin & Lamm på Öland. Enligt EUs regelverk är det ett mousserande viner som Wannborga producerar då Champagne endast får namnges som sådant om det ser dagens ljus i det mytomspunna distriktiet i Frankrike.

Under sommaren har även ett mousserande vin på druvan chardonnay producerats på Wannborga. De båda mousserande vinerna går att provsmaka på plats på Öland i baren och restauragnen på Wannborga.

Wannborga Vin & Lamm ingår i min klimatsmarta vinresa på hemmaplan. Dock har annat kommit i mellan. Men när hösten sakterligen drar sitt täcke över öland så är det tänkt att jag ska besöka vingårdarna, då hoppas jag att jag kan ge ett omdömme om flera av Wannborgas produkter
Kommentarer:
#1: Heléne

Ska bli kul att läsa vad du tycker om det! Min syster hade sin bröllopsmiddag där för några år sen...

2009-08-01 @ 22:53:47
#2: mikael

Jag återkommer direkt jag gjort ett besök på Wannborga med mitt omdöme

2009-08-04 @ 00:15:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: