Vin(gligt)

2009-07-04
22:26:08

På Larmtorget intet nytt - Om Lars-Kristerz & grillbuffén på Byttan


Mamsen och papsen skulle bjuda på middag på Byttan under torsdagen. Dock fanns det en hållhake  ett ställt ultimatum. Nämligen att jag för att bli bjuden på middag måste följa med dem innan och beskåda Lars-Kristerz på Larmtorget.  Jag tackade jag eftersom solen lös och vart jag än gick på Kvarnholmen i Kalmar kändes det som om det var på lyckliga gatan jag gick på. Ja överallt var det fullt med folk som njöt av solen och att stänga in sig i en lägenhet då hade varit grovt tjänstefel. Fulld av skeptism ställde jag mig i publikhavet på Larmtorget. Lars-Kristerz hade jag sett då jag en kort sekund tittade på dansbanskampen och de framförde en gammal dänga från barndommen på sitt eget vis. We not gonna take it med Twister Sisters, jag äger Lp-skivan där frontfiguren knäböjer med ett köttben i handen..

I solen på Larmtorget bjuds vi på tre lokala talanger. Själv gillar jag Mad Cranium från Kalmar  Bandet har tagit namnet Mad Cranium som en hyllning till ett av Kalmar mest populära band på -80-talet, Cute Craniums. Bandet består av Dave, sång gitarr, Gusten, trummor, Victor, bas och Mange, guitarr. Även Demi, Jenny Magnusson, Nybro, är något som faller i smaken. Hon ställer upp med sin egen låt Come home, som har legat på Listan I Sveriges Radio P4 Kalmar under våren. Jenny har gått musikgymnasium i Karlskrona.

Sedan är det Lars-Kristerz som dyker upp på scen bandet som min mor gillar då de gör sin egna grej, ja gör varje låt till sin egen. Jag är med till en början men jag tröttnar fort. Dansband är inte min kopp av te. Kvällen avslutas på Restaurerang Byttan...

Grillat och vin på Byttan i Kalmar

Efter en cover av gammal Stevie Wonder cover går jag med föräldrar och min bror till Kalmars nya kulturkvarter för att äta grillat på Byttan och dricka ett glas vin. Maten är superb. Så kändes det i vartfall där och då. Vinet jag dricker är Costasera Masi Amarone Veneto ett vin som stoltserar med stror frukt där inslag av russin och fikon dominerar men som låter en angenäm kryddighet blossa upp tillsammans med toner av lakris i en lång och galant eftersmak. Smutt



Kommentar:
#1: Demi, Jenny Magnusson

Men åh :D Tack :D

2009-08-16 @ 21:46:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: