Vin(gligt)

2009-07-23
00:09:32

Klartecken för Kalmar Arena
Bilden är lånad från Barometern.se

Jag borde kanske ge mig ut till fälten vid Hansa City, köpa spade på Bauhaus och se till att Kalmar får sin nya arena klar.

Jag minns när folk i Kalmar satt på kafé och tyst för sig själva utbrast i ett "Det gaur inte", det byggdes vindskydd istället för väderkvarnar, hmm klyschigt. Någonstans mellan Kosta-Jesus, Kinesiska luftslott och möbeljättar vände vinden. Äntligen får Kalmar bygga sin nya arena och fler storslagna projekt är på gång. Kanske är det här början på en ny Kalmarunion Light, småler.

Om Kalmar FF får med sig lika många frivilliga aktörer som utfört stordåd på Kalmar golfklubb torde arenan vara färdig i ett litet nafs. Detta är därför en uppmaning till alla semesterfirare i Kalmar att åka till Bauhaus och köpa en spade för att sedan ta ett spadtag för Kalmar och fotbollen.  Med en ny arena är det givet att Kalmar ff visar att de vill något annat än att betraktas som en klubb som hade tur att vinna Allsvenskan. Risken är lika stor att vi vinner i år igen. Med ny arena blir klubben attraktivare för bättre spelare och det kommer en dag då Kalmar tar sig vidare ut i Europa.

Kanske är det möjligt för Man U, Real och Inter att spela träningsmatcher på den nya arenan i Kalmar i stället som nu i ett land i Väst där fotbollen inte är någon big deal.

Kanske torde Hultsfredsfestivalen flytta till ett Kalmar i medflyt, utnyttja den nya arenan och parkeringarna på Hansa City. Nu har Kalmar tagit rätt mycket från Göteborg i form av allsvenskt guld och Rix-fm sommar. Kanske lika bra att skapa ett Way out East.

 Antar att ett europeiskt storlag i fotboll och ett grymt kultband kommer att sälja ut arenan på invigningen om jag går händelserna i förväg

You may say I´m a dreamer but I´m not the only one.
Kommentarer:
#1: Men då.!!=?

Du sätter ribban lågt. Jag tror minsann att Kalmars nya arena kan bli värd och invigningsarena för OS framöver.

Finns inget som kan stoppa norra Europas nya storstads frammarsch.

Jag kommer inte bli förvånad om Bruce Springsteen, Madonna och Depeche Mode kommer fylla arenan många somrar framöver.

2009-07-23 @ 20:24:41
#2: nämen

det funkar aldrig

2009-07-23 @ 22:11:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: