Vin(gligt)

2009-07-22
00:39:10

30-års kris


Medan Hultsfredsfestivalen kämpar med sin 24-års kris, sitter jag som nybliven 30-åring med en ålderskris utan dess like.  Jag har försökt utöva konsten att känna mig vuxen nu i fyra dagar utan att lyckas. Jag har lyssnat på dansband utan att tycka det är bra, efter 3 sekunder kippat efter andan för att återigen lyssna på P3pop. Jag har  haft inneskor med mig till en fest utan att använda dem.  Så idag när jag äntligen fyllde 30-år så har jag insett att jag ska sluta med att låtsas vara någonting jag inte är, Vuxen...småler. Så farlig är inte krisen utan jag överlever och allt är galant, men jag måste ha någon dålig ursäkt att komma med som förklaring till varför jag inte skrivit något på bloggen under fem dagar.

Undrar vart livet tar för vändning nu när det är 35 år kvar till pensionen.

Livet är ett äventyr lev det
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: