Vin(gligt)

2009-01-22
22:52:19

Vintips - Amarone
Att smutta på ett gott amarone vin är som att se den man tycker vackrast i världen är le, Kombinationen är allgalaktisk. Som sig bör när italienska fenomen förs fram i ramljuset så kommer här den självklara kopplingen till religionen fotboll. Ur mitt perspektiv som addicted till fotboll så torde det i särklass godaste Amarone vinet fylla mina sinnen på samma sätt som en kväll på Stadio Giuseppe Meazza  ja San siros gröna matta fyller sinnena hos Filippo Inzaghi när han under storhetstiden återigen rundar målvakten och rullar bollen i mål. Samtidigt som dryga 80 000  vrålar av glädje.  I väntan på att få dricka en Amarone  som får mig att höra 80 000 vråla så följer här fyra goda viner som fyller sinnena med lika mycket positiva vibbar som när det spelas x-box och jag precis med mitt Milan besegrat min polare som av någon anledning alltid tror sig briljera med Manchester United.

  • Corte Giara Amarone - Smakar choklad, plommon och lakrits. Förföriskt gott och ett veckans vin här på bloggen för nästan ett år sedan


  • Tommasi Amarone della Valpolicella Classico - Tänk om livet vore lika smutt. Vinet stoltserar med en smak som framfusigt delar med sig av mörk choklad


  • Vaio Armaron Amarone - Levererar toner av något så gott att jag har svårt att sätta ord på det därför låter tystnaden tala. Kankse är jag en kväll på San Siro farligt nära....
  • Amarone della Valpolicella Classico - Som att se den vackraste i världen le. Vi pratar inte bara vacker på ytan utan mer djuplodande med en vacker personlighet....Innan jag halkar på skalet av Mumbo Jumbo, vinet är kryddigt och framhäver lockande toner av choklad....

Komihåg att jag enbart utgår från min tankar och smaklökar. På samma sätt som man kan hata Amaroneviner så kan man ogilla Inzaghi,  men det är något jag tar avstånd ifrån även om jag accepterar åsikten, småler
Kommentarer:
#1: Emma

Du kan ju skriva priset också. Det hade varit bra.

2009-01-23 @ 19:35:04

Hej, tack för dina synpunkter jag lovar att komma med priser i det närmaste.

2009-01-24 @ 13:31:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: