Vin(gligt)

2009-01-07
21:58:12

Via nattfåk, jobb, gamla stan latte, grammis och italienskt kultvin.....


Idag hoppade jag morgonpasset i P3 när jag trotsade midvintermorgonen på väg till tåget, på spåret, som tar mig till jobbet. Istället tappade jag bort mig och tog mig till Öland i tanken med hjälp av boken Nattfåk i ljudboksformat som fyllde mina hörlurar. Sedan jobb jobb jobb.

I det tokigt frusna småland kom jag och tänka på den märkliga kaffeupplevelsen i Camden, London. Nyfiken som jag är fastnade jag för kaffet som bar svenskt namn. "Gamla stan latte" attraherade mig mest i kaffelistan och efter många om och men kom så en latte i halvstor skål fylld till bredden med allt som förväntas av en galant latte. En latte signerad Gamla stan skulle verkligen behövas i vädret av idag, snöigt och "bitter cold" , för att värma sig. Åter Nattfåk i lurarna och ljudet av snö under fötterna som Annika Norlin beskriver bäst i låten Arjeplog.

När jag väl är hemma får jag för mig att vinhyllan borde återfyllas och nu med lite spännande viner som ligger utanför 100-lapsträsket på Systembolaget. Jag fastnar för Le Cupole som jag beställer via vinklubben Carl Jan.
Le Cupole från Italien och Toscana kostar 289 kronor och beskrivs som "Kultvin från en av Italien och vinvärldens verkliga superstjärnor". Mina förväntningar är skyhöga. Upprymd skickar jag iväg beställningen och hoppas på att vinet anländer inom några dagar.

Kvällen tillägnas det svenska popundret och jag sitter bänkad framför Grammis. Mina favoriter är de som med jämna mellanrum dyker upp på bloggen. Behöver jag nämna Anna Ternheim? Dock tror jag att två andra popprinsessor kommer att regera nämligen Hello Saferide och Frida Hyvönen, men som sagt jag är svag för Ternheim och låten Summer rain. Årets liveakt torde bli Winnerbäck och sedan förtjänar Timbuktu en grammis. Menmen alla har inte samma smak som jag.


Sitter nu bänkad med en stor latte framför Grammis och kan inte lsläppa tankarna på hur vinet Le Cupole kommer att smaka men allra helst vill jag bara krypa ned under täcket med Nattfåk i öronen,.............

Grattis Anna Ternheim för Grammisen årets kvinnliga artist....
Kommentarer:
#1: Milla.

Hej :)

Nu välkomnar jag dig till en ny tävling i min blogg där du ska nominera din favorit blogg till VECKANS BLOGG. Den här gången får du inte nominera din egen blogg.

Kika in!

Kram

2009-01-07 @ 23:38:40

Åh är du en såndär vinexpert?

2009-01-08 @ 08:32:11

snarare en sådandär vinintresserad som håller på att bygga upp sitt kunnande.



kul att ni hittat till min blogg

2009-01-08 @ 18:34:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: