Vin(gligt)

2009-01-01
04:10:28

Amarula & Tankar från en nyårsnatt
Hemma efter nyårsfirandet kanske fortfarande lite smått berusad bestämmer jag mig  för att skriva detta inlägg som blir det första inlägget 2009 på Vin(gligt). För att få fler läsare torde jag haka på i debatten som blossat upp kring Blondinbellas användande av päls. Det blir så svårt då,det talas om olika saker, hennes icke pälsbärande motståndare hävdar att det är som "att gå omkring med ett lik runt halsen" , medan hon hävdar att det "alltid varit vanligt att använda djurens päls efter slaktning. Päls har varit ett plagg som har använts i århundraden för att hålla oss människor varma.... Mina jackor har inte givit mer skada till ett djur mer än vad alla ni som äter kött har", och båda har mer eller mindre rätt. Varför vi åter igen sett en innehållslös debatt ta form. Då jag inte är någon soldat som rättar in mig i ledet så tänker jag inte göra som många andra och blanda mig i debatten utan jag lämnar den bakom mig och fokuserar  på en av de drycker jag drack under nyårsfirandet. Detta  trots att jag då går miste om fler läsare till min blogg som ett inlägg i debatten på aftonbladet.se eller på Bellas blogg hade bidraget till.

Amarula med artikelnummer
677 kostar 199 kronor på Systembolaget

I Sydafrika på träd som är ca 10 meter höga växer marulafrukten. Frukten är rik på C-vitamin och antioxidanter och återfinns i den gräddlikör vid namn Amarula som lät sig hällas över glass och serverades till efterrätt för att avsluta en utsökt nyårsmiddag. Drycken stoltserar med en ton av nötter och en mer balanserad än framfusig fatkaraktär som förhöjer smaken av vanilj och för våra breddgrader sällsam frukt, läs marulafrukt. Tämligen delikat är mitt omdöme för att inte låta allt för mycket mumbo jumbo ta över så här då timmen är sen och John blund troligtvis väntat ett tag på att jag ska krypa till sängs.....

Imponerande att som Blondinbella lyckas skapa ett så starkt varumärke att hon kan leva på sin blogg.....

Godnatt Sverige vart du än är
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: