Vin(gligt)

2009-01-25
19:08:30

Passar vin till semlor?

Vin(gligt) ställde följande frågor til Aftonbladets vinexperter:

Hej, Så här i semmeltider tänkte jag tänja lite på gränserna och bjuda på semla under en delikat middag. Rimligen borde jag bjuda på Kaffe till semlan men varför satsa på ett säkert kort. Om jag vill servera ett vin till semlan vilket vin rekommenderar damerna?

Passar vin till semlor?

Svaret jag fick är:

Äntligen semmeltider – vi älskar dessa gräddiga bullar! Inte helt enkelt med dryck men vi provade med iskall punsch och det var riktigt gott. Om du önskar ett vin skulle vi rekommendera Moscatel de Setúbal för 59 kr från Portugal.

Svaret finns även publiserat här på Aftonbladet. Vågar du att servera vin till semlor?
Kommentarer:
#1: Leif

Spännande idé - vilket alternativ valde du, och hur blev det?

2009-02-12 @ 11:23:48

Hej Leif,

Kul att du gillar idéen, jag kommer att lägga ut ett inlägg innan tiden för semlor är förbi. Hoppas du orkar hålla ut tills dess

2009-02-13 @ 00:19:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: