Vin(gligt)

2009-01-16
00:10:12

Bang - det är du och jag mot världen
Gråa dagar skyndar aldrig på. En beskrivning av dagen som snart passerat. Oinspirerad och ledsen. Dagen går långsamt, tiden är monotom. Beredd att gå och lägga mig redan 21 men så plötsligt Bang - problemlösaren. Pånyttfödd genom en reklamsnutt. För en kort sekund symboliserar rengöringsmedlet Bang botemedlet mot leda och slentrian.  Cillit Bang, mer än bara ett rengöringsmedel. En metafor för att överbrygga barriärer som dyker upp i livet och får dig att känna dig nere. Tänk er själva....

  • När "the sadness in your eyes won't go away and becomes you, in a strange kind of way" . Bang löser upp gråten i halsen.
  • När det känns hopplöst långt till nästa vår. Bang torkar bort allt regn.
  • När du drar dig till soffan och lägger dig ner, och du viskar den här stan är för sorglig jag är värda så mycket mer. Bang och du känner stadens puls.
  • När du sitter och tycker synd om dig själv lyssnandes på den hembrända skivan vid namnet "Depp - The Sad Song Story. Tror sista låten är The Verve och When the drugs don´t work. Bang får dig att vilja byta skiva och ta tag i ditt liv.
  • När du känner "Get me away from here i´m dying. Putsar Bang upp en äventyrligare vardag.
  • Du duffar inspelet på jakt efter en Birdie och du gör motvilligt en dubbel. Bang och vips så slår du en vettig wedge.
Bang är bra till så mycket.... Men än så länge har jag bara testat det som bakteriedödare i köket och det fungerar faktiskt.  Nu har jag skrivit av mig och  Bang tristessen är borta.........

Lånade lite textrader från Belle and Sebastian, Winnerbäck, Lemarc, Anna Ternheim och Thomas Andersson Wij för att förmedla den rätta känslan.
Kommentarer:
#1: Nils

Trevlig blogg!

2009-01-16 @ 03:04:22

Tack, kul att du tycker om bloggen

2009-01-16 @ 17:58:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: