Vin(gligt)

2009-02-26
23:07:02

Vin till 30 - Vin(gligt) om vinet som ingår i presenten till nybliven 30-åring

Castello di Fonterutoli ett vin som jag ska ge bort

Att två dagar innan trettioårsfesten avslöja en del av innehållet i en present som kommer att överlämnas av undertecknad till födelsedagsbarnet är i allra högsta grad lite tokigt eller  är det helt enkelt fullkomligt briljant? Ja visst är det lite djärvt och jag borde vara ängslig över att födelsedagsbarnet läser inlägget och avslöjar mig. Men som Per Holknekt grundaren av klädmärket Odd Molly en gång uttryckte sig "den dagen vi blir ängsliga börjar vi bli svarta och sållar oss till den stora massan". Jag tänkter inte låta ängslan ta överhand och dra tillbaka mitt avslöjande av presenten. Jag låter kreativiteten ta överhand tänka utanför det verdertagna om hur presenter ska "hysch pyschas" och förbli en hemlighet in i det sista. Därför följer nu mitt avslöjande av vinet som kommer att ingå i presenten.

 Min tanke är att vinet Castello di fonterutoli ska stoltsera som en pusselbit som när alla bitarna fallit på plats ska föreställa en galant och oförglömlig present till en trettioåring. Vinet kostar  279 kronor på Systembolaget och är ett Italienskt vin från Toscana och Chianti Classico. Att mitt val faller på detta italienska vin beror delvis på de ord som bloggen Finare vinare använder om vinet och som jag tar mig friheten att citera. "Vinet har en perfekt balanserad, muskulös kraft i munnen som får oss att flina lyckligt, dansa lite, hojta på italienska, knyta nävarna och göra obscena gester". På sammagång har jag tänkt att födelsedagsbarnet som en del utav presenten ska bli bjuden på en Italiensk afton, då det kommer att provas Italienskt vin och ätas Italienskt mat och som jag annordnar. Vinerna som redan är klara till den aftonen är Le Cupole 2005, Pasqua Amarone 2002 samt Nipozzano 2005. I denna skara av viner är Castello di funterutoli ett galant tillskott.

Dags för mig att sluta innan jag avslöjar hela presenten. Hoppas hoppas att berörda inte läser bloggen förrän på Söndag, småler
Kommentarer:
#1: Junitjej

Ett sådant fint vin!

2009-02-27 @ 09:46:09
#2: Tess

godmorgon allt bra idag?

själv e de ok igår så sålde jag min pärla så är lite små deppig, visst skönt att bli av med henne men ändå haft henne sen hon va ny;/

hoppas du kikar in kram

2009-02-27 @ 12:10:06

Shit jag har bara läst halva ditt inlägg och tycker idéen och inlägget är helt klockren. Tillåt mig så ska jag läsa vidare...





'återkommit efter en stund:'





Käre någen jag som ej veta någet om vin, känner direkt på mig att ditt val äro det helt perfekta. Lita på intuitionen! Man ska inte lägga sig ned åt massornas fördummande och förblindande lemmelvandring i det hära livet! :D:D:D Låt vinet och kreativiteten flöda!: D



KRAAAAAAAM!/eeeeeee

2009-02-27 @ 13:31:55

Shit jag har bara läst halva ditt inlägg och tycker idéen och inlägget är helt klockren. Tillåt mig så ska jag läsa vidare...





'återkommit efter en stund:'





Käre någen jag som ej veta någet om vin, känner direkt på mig att ditt val äro det helt perfekta. Lita på intuitionen! Man ska inte lägga sig ned åt massornas fördummande och förblindande lemmelvandring i det hära livet! :D:D:D Låt vinet och kreativiteten flöda!: D



KRAAAAAAAM!

/eeeeeee

2009-02-27 @ 13:31:57
#5: Aleks

Var med och tävla i min blogg :D

2009-02-27 @ 14:42:40

Hej,

Tack för att jag får så positiva reaktioner för min idé.

2009-02-27 @ 18:47:58
#7: Tess

Hej jätte fin blogg du har verkligen jag hoppas jag kan få låna din ruta här genom ett mindre reklam ärende jag vill berätta för alla vad som egentligen hände min dotter pressen förstorade upp det i mängder å de lät som dottern va halv död å så va inte fallet. media blåste upp allt läs gärna min version...

tack

2009-02-27 @ 20:51:43
#8: Ronny

Hej! Ramlade in här då jag surfade runt på Mer-Trafik.Trevligt. Fin och bra blogg du har.Jag hinner inte läsa så mycket just nu och får väl återkomma? Välkommen till en titt hos mig. Ha det bra.

2009-03-01 @ 02:47:30
#9: Mikael

Tack du är välkommen åter.

2009-03-01 @ 21:47:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: