Vin(gligt)

2009-02-02
21:37:50

Utmaningen i att hålla en Orkidé vid liv stundar.
Hur håller jag en orkidé vid liv?

Väl hemma i lägenheten insåg jag att något hade ändrats, varför jag iklädde mig rollen som dr Hill från serien Mord i sinne för att tränga in i psyket på den skyldiga bakom förändringen för att lista ut vad som förändrats. Vilket fungerade då jag med en skräckblandad känsla insåg att de tämligen verklighetstrogna kvistarna av något plastigt material placerade i en prydlig vas bytts ut mot en levande ört som behöver omsorg. I vasen stod en Orkidé med lappen som vittnade att det nu blivit min livsuppgift att trotsa alla odds och hålla Orkidén vid liv så pass länge att det inte blir som att gräva en grop åt alla veta-bättre-typer och därmed får ligga i ochskämmas tills jag dör.

 I mitt första försök att vifta bort allting med ett "hur svårt är det att hålla en orkidé vid liv" sprack det osäkra igenom på rösten, vilket inte är så konstigt då jag har ingen aning hur en orkidé ska skötas. Nu har jag dock tänkt lägga ned hela min själ i att hålla denna orkidé vid liv . För det är inte någon mening att ge upp då jag tror det bor en liten hjälte i varenda liten flopp". Snälla är det någon som har några tips om hur en orkidé ska skötas, för jag behöver alla tips och råd i världen för att få tyst på tvivlarna.

Misslyckas jag så har jag ivartfall försökt och då kan jag fira försöket med en smutt av något gott vin en helg framöver i goda vänners lag.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: