Vin(gligt)

2009-02-04
21:41:36

Mitt Kinaprojekt botar min förkylning.
Te på ren kinesiska

Tema: Förkylning

I min del av världen så skrivs det ständigt om ett Kinaprojekt som kritikerna och folk som föder sig på skadeglädje hånar när tillfälle ges. Själv hoppas jag på revanchen från Kinerasernas sida så att de tar Kalmar med storm och får tyst på tvivlarna. I väntan på den dagen så sätter jag upp mitt egna Kinaprojekt varje gång jag drabbas av förkylning. Detta projekt går ut på att koka upp lite vatten och låta te signerat Kina sprida sig i koppen. Teet köpte jag i Peking i höstas och jag hoppas att det inte innehåller något nytt rön för en kinesisk livsmedelskris. Vilken smak jag köpte på teet kommer jag inte ihåg och min förmåga att tyda kinesiska tecken är tämligen begränsad men butiksbiträdets ord på knackig engelska "this tea makes you strong" ekar fortfarande i huvudet och gosse om det fungerar som förkylningsbot.....

I väntan på ett nytt inlägg om vin
Kommentar:
#1: Charlie

när man är förkyld ska man dricka vinäger och knapra vitlök. that's the real chinese way :)

2009-02-05 @ 10:23:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: