Vin(gligt)

2009-08-13
23:39:11

Vinet som aldrig blev köpt och kvällen som tog en briljant vändning
Klockan 19.00 kliver jag av tåget som tar mig hem från jobbet. Känslan av hunger och trötthet dominerar min sinnesstämning. Jag som hade högt flygande planer som skulle betas av innan John blund slutligen kommer med stjärnstoff denna torsdag. Jag skulle köpt vin och åka och köpt jobbfika till morgondagen. Smått irritterad över att jag jobbat över och att planerna jag hade fått ge vika vandrar jag i min egna lilla värld till bredden fylld av P3 som för tillfället spelar Thåström och "Den druckne matrosens sång", hmm muntert. Plötsligt när jag tittar upp träffar min blick en ganska ny bekantskap. Vi tar sällskap in mot stan och pratar. Plötsligt äter vi middag på Lilla pubben och i ett nafs så är all trötthet och negativa tankar som bortblåsta. Riktigt trevligt. Lite efter 21.00 är jag hemma igen. Vinet får jag köpa imorgon, jag ger mig ut igen när skymningen faller och hinner fixa jobbfikan.

Det vin jag tänkt inköpa inför helgen var Sito Moresco 2006 om det nu finns kvar på Systembolaget i Kalmar, Jag kom av förklarliga skäl inte så långt denna kväll.

Sito Moresco 2006 är ett vin från Langhe i Italien, Vinet är en komposition av 35% nebbiolo, 35% merlot och 30% cabernet sauvignon. När jag drack vinet senast hänfördes jag av en mångfasetterad smak balanserat kryddig med inslag av körsbär och plommon som smällte i munnen och mynnade ut i en behaglig eftersmak där vanilj och kakao var påtagligt.
Vinet kostar 295 kronor på Systembolaget...

Bild: Gårdagen, Kalmar, Stortorget. Efter en briljant fika....

Tror minsann det finns en skatt där regnbågen slutar på varvsholmen

Godnatt vart du än är...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: