Vin(gligt)

2009-08-26
20:15:21

Mediterra 2007 dricks en briljant kväll...

Vagt bekant men annorlunda. En flaska Mediterra 2007 till Citrondoftande sensommarpytt med färskt bröd. Mumma för själen. Citrondoftande sensommarpytt är ett nytt inslag i mitt liv, men sist jag kom i kontakt med vinet Mediterra var det låten Summer Rain i en version helt a capella framförd av Anna Ternheim och Ane Brun som gick lös i bakgrunden. Konstigt nog är det en låt framförd helt a capella som även regerar denna kväll då molnen skingrats från himmelen över Kalmar. Denna gång är det Winnerbäcks karaktäristiska röst som skapar stämning i låten Från kylan in i värmen

"Är det jag som drömmer Du är bättre än du vet Mycket större än du vet Men det klär dig att du tvivlar på din duglighet Det gör man där vi kommer från jag förstår dig bättre Vill du nåt så vet du vart jag finns".

Maten är utsökt, sällskapet och vinet likaså. Vinet som ser dagens ljus i Italien komponeras ihop av Merlot, Sangiovese och Cabernet Sauvignon som vuxit upp ur sand, grus och lera under Toscanas sol. Vinet som kostar 149 kronor är tämligen framfusigt, smakrikt, med toner av mörka bär, lakrits och mörk choklad som förför. I vartfall denna kväll då allting ja allting är nästan perfekt....

Detta var en perfekt start på en höst som ska andas nytt, fritt och stort.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: