Vin(gligt)

2009-08-25
23:40:25

Märkliga ting händer med Vin(gligt)
Idag har en fotograf varit hemma hos mig för att fotografera. Detta då jag ska figurera i tidningen Barometerns bonusbilaga. Jag ska medverka i deras mat och dryckpanel under hösten. Ni som är prenumeranter på tidnigen Barometern kommer säkerligen att möta mig och förhoppningsvis inspireras av mina svar på frågor angående mat och dryck. Nedan följer svar på frågorna som Barometern ställde för att använda som presentation av mig I tidningen,

  Ålder: 30 år
Yrke: Jobbar idag med Marknadsföring/projektförsäljning på Emmaboda Glas
samt skriver vintips åt Middagskorgen
Bor: I Kalmar mellan Friskis & Svettis och nya Polishuset
Familj: Mamma, pappa, storebror och lillasyster
Varifrån kommer ditt intresse för vin? Vinintresset började då två av mina
bästa vänner övertalade mig att gå på vinprovning med dem en höst för några
år sedan då det liksom var dags att vidga sina vyer och tänka nytt. Jag som
är öppen för nya saker var inte svår att övertalad. För att lära oss mer
gick vi även en kortare och social vinkurs.

Hur kommer det sig att du har en egen blogg?
Att jag har en egen blogg beror på mitt behov av att få utlopp för min kreativitet.  Att bloggen fick
vintema beror på att jag ville ha koll på vilka viner jag druckit under vinprovningarna, samtidigt som det är ett kreativt sätt att lära sig mer om vin. En höstkväll 2007 under en provning då jag drack av ett vin med
förföriska lakritstoner  i guldstaden Kalmar och föddes idén till en blogg med vintema.

Var hittar du inspiration när det gäller vin?
Från mina vänner, från vinklubben Dionysos som träffas en gång i månaden i en 1700-tals källare i
stan.

Vad dricker du helst till maten?
Mjölk, vin eller öl. Beror lite på vilken
maträtt som serveras och på tillfället givetvis.

Hur mycket vin dricker du?
Ärligt talat är jag inte någon storpimplare, Jag
hade en bag-in-box i tre veckor i kylen i somras innan den tog slut. Jag
dricker hellre gott än mycket men det blir Några glas i veckan till middag
och vid lite festligare tillfällen.

Vad får en flaska vin kosta?
En flaska får kosta nästan hur mycket som helst bara sällskapet och tillfället innesitter rätt magi.

Vilket är ditt favoritvin just nu?
Le Cupole 2006,  kultvin från en av Italien och vinvärldens verkliga superstjärnor. Vinet är bara så smutt med lakritstoner som förför.och ett säkert kort om man ska imponera på någon.

Prenumererar du på Barometern så syns vi i höst

Inom kort kommer ett nytt vintips....
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: