Vin(gligt)

2009-08-04
00:11:31

Manligt respektive kvinnligt när det kommer till drinkar?


En innehållslös debatt tar form på Vin(gligt). En debatt som utgår från frågeställningen formulerad i rubriken. Vad är manligt repstektive kvinnligt att beställa i drinkväg? Upphovet till funderingen är en söndag på Strand i Borgholm på Öland nu i Juli. Med stor portion humor tar jag mig an och övertygar några för mig helt okända individer att de ska dricka en mjölkdrink som är med snudd på chockrosa och bär smak av polkagris. Jag lyckas med min övertygelse och bartendern är med på mitt upptåg. Av ren nyfikenhet beställer jag själv samma drink.

Att som grabb vandra omkring med en rosa drink väcker mer uppmärksamhet än jag kunde anat. De damer som kommenterar drinken gör det för att få reda på vad jag dricker för något kul och går och beställer en själv om de inte sållar sig till de som tycker det ser fånigt ut när en man dricker rosa. De män som kommenterar det rosa jag har i min hand slänger glåpord likt, är du gay, manligt! osv. Nej jag är inte gay utan var bara tokigt nyfiken på drinken som jag fick folk att beställa. Hade jag inte beställt den hade jag aldrig fått veta hur den verkligen smaka och ångrat mig livet ut. Nu var dock drinken för söt för min smak. Ingenting man dricker flera av, men gott ombyte till Öl och vin. 

Märkligt det där att vi män i ett jämnställt samhälle inte får beställa vad vi vill på krogen utan att få kommentarer. Tror jag har tömt ut ämnet nu. Vad är manligt respektive kvinnligt dricka enligt dig. Lämna synpunkter.

Ett innehållslöst inlägg på Vin(gligt)
Kommentar:
#1: Petra

Ha ha... kul att göra såna tester! Det gillar jag, annars får man aldrig reda på nått!

Ha det gott!

2009-08-14 @ 16:16:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: