Vin(gligt)

2009-08-27
23:38:45

Kalmars bästa picknickplats
Högst upp i hopptornet Långviken Kalmar

Det börjar visst bli höst och snart är det dags att sparka höstlöv innan sommaren fryser till is och marken drar på sig täcket  och pyntar för snö. Men det är långt kvar tills dess och nu ska det njutas till fullo av sensommarhöstkvällar ända till skymningen faller.

När jag sprang min vanliga runda på Stensö, samtidigt som Betnér höll hov på Byttan, och var på väg in mot stan igen längs havet slog det mig när jag passerade det öde hopptonet som ståtar mot himmeln i Långviken att jag just sprang förbi Kalmars bästa picknickplats. Tänk att klättra upp i tornet och bara vara med trevligt sällskap och en bit god mat och god dryck. Innan det blir trist och grått i vår stad och allt utomhus flyttar in på café måste jag bara prova om jag har gjort rätt som utsett hopptornet i Långviken till Kalmars bästa picknickplats. Nu ska jag bara sälja in förslaget till rätt person.

Anledningen att jag dissade Betnér denna kväll var att jag redan sett honom denna sommaren....
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: