Vin(gligt)

2008-10-29
23:21:20

Om kylan, småstadstristess, Henrik Schyffert, vinet Irony och Kalmar FF....
Säg inga onda ord är du snäll nu när kylan går bärsärk i stan. Säg inga onda ord är du snäll för hela den här dagen har för mig känts tung av förslöande gnäll. Ja det hela började lite efter 6 då jag drabbas av riktig ångest när jag lämnar sängen.

Datorn har stått på hela natten så jag kikar på mina mejl och plötsligt får jag en känsla av att jag just idag skulle vilja befinna mig någon annanstans, helst i Stockholmspanik. För i mejlboxen ligger en inbjudan till en kul happening på Village en kylslagen oktoberonsdag. Village loves Wednesday och 18års yra på Operan räcker gott och väl för att skapa småstadstristess för mig som vaknat på helt fel sida. Men bittterhet och trist tristess är inget för mig så jag har gnällt färdigt när jag rör mig från jobbet i något som påminner om istider. Jag ler och känslan jag-vill-inte-bo-i-en-småstads är som bortblåst, för lilla Kalmar har rätt mycket att erbjuda en Onsdag bara man anstränger sig lite. På vägen hem hämtar jag ut min köpta biljett till Henrik Schyfferts show "The 90s - ett försvarstal". Ett måste eftersom jag tillhör den ironiska generationen och precis återigen drabbats av NileCity och får inte följande konversation ur huvudet.

- Jaha, det där var "Bredda gravalicious" med Wailing Souls som fick inleda Rub A Dub, med Rude Boy Stig från Glömminge. - Och Bad Boy Rune från Byxelkrok.


Boom shacka lacka på er. För att haussa ironin igen, som jag hävdar inte på något sätt är död, så tänker jag innan jag ser Schyffert i  Kalmarsalen gotta mig i allt vad Percy tårar, I manegen med Glen Killing heter och som grädden på moset dricka ett vin som har ironin gemensamt med Schyffert, ja jag vet att det är lågt, då vinet heter Irony.



Irony är ett sommarbäraktigt och smutt vin som härstammar från Russian River Valley I Usa. Lättdrucket och ett druvtypiskt Pinot Noir vin som drar tankarna till en sommaräng och hallon på långa strån. En känsla som kan förgylla en midvinterkväll. Men stopp ett tag än är inte vintern här för fotbollsallsvenskan är ju inte slut ännu och fotboll är en sommarsport.....

....Väl hemma i värmen ekar det i staden Kalmar då stadens stolthet Kalmar FF gör första målet mot Gefle och jag inser att jag trots småstadstristessen i förmiddags är lite kär i småstaden Kalmar samtidigt som det är rätt kul att ibland vänsterprassla med en storstad. KFF vinner till slut matchen och är på väg mot guld i allsvenskan. Ännu ett bevis på att dyrast och mest pengastinna satsningen inte alltid är den bästa. Något som även  gäller i vinvärlden där det utifrån prislappen ansedda budgetvinet mycket väl kan få det dyrare och förnämare vinet att se ut som kommen från en lägre division.... Gosse vad här skall firas om guldet flyter iland någonstans i närheten av Fredrikskans



Ja fick jag med allt nu, då fattas bara att gå till sängs för att i morgon vakna upp som en piggelin mot om jag gått på fest i storstan och hamnat på efterfest med rundpingis. hmm nu börjar dett inlägg att spåra ur, småler.

God natt Sverige vart du än är.

PS. Känner du igen några formuleringar så beror det på att jag lånat lite av herr Winnerbäck och hans låt Bortomland.......

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: