Vin(gligt)

2008-11-09
23:42:15

Vin(gligt) vann matbloggspriset dryck 2008
Nyligen hemkommen från den kungliga huvudstaden till lilla Kalmar numera guldstaden. Igår på mässan Det goda köket klev Vin(gligt) upp på Allt om mat scenen och tog emot sitt pris. Måste dock medge att det fortfarande känns lite som att jag befinner mig mitt i overkligheten men priserna från igår ligger kvar på bordet så det är inte en dröm....

Skulle här vilja uttrycka ett tacktal i stil med vad Ryan Gosling & Rachel Mcadams från filmen "The Notebook" uttryckte under filmgalan 2005 men det är redan gjort så här följer min fanfar av ord....

Tack!!! Först vill jag tacka den individ som tyckte att Vin(gligt) håller så hög klass att bloggen är värdig en nominering till Matbloggspriset. Sedan vill jag tacka Anna och Hilda som genom sin entusiasm fick mig att öppna ögonen för vinets underbara värld. Hade de inte lurat med mig till en vinprovning på Vinkällaren Gamla huset här i Kalmar så hade den här bloggen aldrig sett dagens ljus. Samtidigt vill jag rikta ett stort tack till alla er som letat er hit till Vin(gligt).  Sist men inte minst vill jag precis som  vinnaren av Matbloggspriset mat 2008 Pain de Martin tacka Det goda köket, Allt om mat och juryn som utsåg Vin(gligt) till vinnare i den hårda konkurrensen.




Tacktal: Ryan Gosling & Rachel Mcadams från filmen "The Notebook"








 
Kommentarer:
#1: Kinna

Grattis igen! Det var verkligen kul att träffas och jag hoppas du hittade lite kul viner på mässan.



2008-11-10 @ 10:22:28

Tack,riktigt kul att träffa dig också, Jo vi hittade några riktigt goda viner, men vi ville inte Vin(gla) hem från mässan så några av biljetterna gav vi bort till bloggaren på Aqua vitae.

2008-11-12 @ 22:46:00

Såg precis att du kammade hem priset för bästa dryckesblogg! STORT GRATTIS!!! Vad kul! Tack för en bra blogg! Hälsn Mary

2008-11-21 @ 03:30:19

Tack jag bugar och bockar, härligt att du gillar min blogg.

2008-11-22 @ 13:21:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: