Vin(gligt)

2008-01-05
11:02:47

Kalla mig....
Nej det här inlägget ska inte handla om låten med Vapnet från Epn "Ge dom våld". Kalla mig syftar inte heller på alla tråkigheter som människor går runt och kallar varandra. Särskilt mycket vin blir det inte heller... Det här är en hyllning till en 20- årig tjej som är världseliten på spåren och tävlar för IFK Tärendö som bildades i bydelen Kallio i Tärendö den 5 mars 1933. Charlotte Kalla. Detta då skidåkaren och fenomenet Charlotte Kalla denna veckan sållat sig till den skara idrottare som vi på Vin(gligt) beundrar. Svårt att inte bli berörd av en skidåkare som i unga år leker med världseliten och med ett leende tar varje intervju samtidigt som det inte gnälls när något går snett, som när staven gick av under första sprinten i Tour de ski. En inställning som går att härleda hos Sussanna Kallur.

Lördag och ett inlägg på Vin(gligt) borde handla om vinet som skall inköpas under dagen. Men frågan är när ska jag rent av hinna gå ut till systembolaget då skidorna redan börjat på tv och håller på tills Systembolaget stänger. Kan inte slita mig från att följa den mest sprudlande och galanta vinnarskalle som vårt avlånga land har just nu, Charlotte Kalla. Jag får skriva om ett vin som finns hemma och kan rekommendera er som trots allt tänkt gå till Systembolaget.

  • Trapiche Oak Cask Malbec 2005, Mendoza ett vin som enligt Systembolagets hemsida stoltserar med en ungdomlig, mycket fruktig smak med inslag av fat, svarta vinbär, örter och lakrits. En egen utlåtelse om vinet kommer inom kort på Vin(gligt).

Go Charlotte Kalla Go
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: