Vin(gligt)

2007-05-04
12:13:40

Vin och mode en fredag enligt vin(gligt)
image141

En fredag där ordet "planera" lyser med sin frånvaro för kvällen till den grad att Word hade avslagit ordet om programmet från Microsoft anpassats till min sinnesfattning av idag. Min bristande förmåga att planera gör att saker och ting får ske spontant idag. Vininköpet inför kvällen på lunchen utgick spontant från de kläder jag hade på mig vid köpet och bär resten av dagen. Just nu är jag klädd i manchesterkavaj från Matinique, rutig kortarmad skjorta från Boomerang och jeans fån Cheap Monday, så det var denna kombination som återspeglade sig i mitt val av vin. Utan vidare betänketid föll mitt val på Penfolds Koonunga Hill Shiraz Cabernet. Ett vin som liksom kläderna känns fräscha. Koonunga Hill från Penfolds är ett fruktigt vin med inslag av fat, svarta vinbär, björnbär, gräs och vanilj för 87 kronor på Systembolaget.

Vin(gligt)
Kommentarer:
#1: Hikko & Tikko

Jaha, kläder kan du köpa men att åka till umeå är för dyrt din pajas!

2007-05-04 @ 19:30:38
#2: Mikko

Varning Umeåbor. Hikko & Tikko är i stan. Hur man känner igen dem; I baren beställer de oftast in Martini eller jäger-redbull och de säger moi om de ser något sött...

2007-05-05 @ 12:53:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: