Vin(gligt)

2007-04-02
22:43:48

Namedropping och dess innebörd för oss på Vin(gligt)
Slår man upp utrycket Namedropping så får man förklaringen att det är bruket att nämna en eller flera personer eller företeelser i förbifarten. Låten We didn´t start the fire med Billy Joel är byggd på namedropping. Men jag tror alla fått uttrycket om bakfoten, för namedropping är den sjudom vi på Vin(gligt) lider av mest. Detta eftersom vi tappar namn, just precis glömmer bort vad folk heter. Detta hände senast idag då jag återigen kallade min kollega på jobbet för Ann-kristin och inte för Ann-Cathrine som hon egentligen heter. Min vän lider av samma sjukdom och vår lösning för att lindra symtomen har varit att ge personer i vår närhet olika smeknamn så att vi kunnat förstå vilken person vi träffade, hälsade på eller pratade om. Bästa smeknamnet ever är "Hon med leendet".

Vin(gligt)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: